The Cotswolds

4 mei 2019 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

In tegenstelling tot de naam is de een gebied om van te genieten. Het ene dorpje is nog leuker dan het andere, de huisjes (Cottages) zijn uniek en de natuur is ook niet mis.

Het gebied is gelegen tussen Oxford aan de oostzijde en Wales aan de westzijde vandaar dat wij tijdens ons twee wekelijkse vakantie delen hiervan hebben meegepikt om zodoende een schitterende vakantie te hebben in dit deel van Engeland.

Om er te geraken kan je het beste naar de White Cliifs of Dover varen met het veer vanuit Duinkerke(F) of met de ondergrondse trein waarmee je nog sneller maar over het algemeen ook wat duurder bent. Vanuit Dover is het 3 uur rijden waarbij je nog de mogelijkheid hebt om naar bijvoorbeeld Stonehenge te gaan als je de vroege ferry neemt. De vroege en late ferry is aanmerkelijk goedkoper dus daar kan je je voordeel mee doen.

Bristol

Wij hebben Bristol, meer bepaald Fox & Goose als onderkomen voor de volgende 6 nachten geboekt. Mocht je dit ook doen vraag dan naar een kamer aan de achterzijde want de voorkant is erg gehorig door het vele verkeer dat er langs raast. Het is een leuke pub met goed en goedkoop eten en de drank (bier) is voor het uitzoeken zoals dat in iedere pub is.

Bristol

De eerste dag volgen we de navigatie van de auto naar Glastonbury en stoppen al na een korte tijd voor de eerste foto in Butcombe:

Bristol

In Mendip maken we alweer een volgende stop tussen de bergen en er is een kleine grot. Dan verder naar Glastonbury. Het doel is de ruïne van de Abdij maar het dorpje zelf heeft ook vele mooie huizen en wat bizarre winkeltjes. Blijkt dat we in een Hippiedorp zijn, vandaar al deze vreemde figuren en kleding. Maar dat maakt het er niet minder mooi om.

Glastonbury

Na dit bekeken te hebben gaan we de straat door en komen bij de entree tot de Abbey. En ik moet zeggen, ondanks dat ik helemaal niets met de kerk te maken heb, het is schitterend zoals je op de foto's onderaan de pagina zien kunt.

Glastonbury

Niet alleen de abdij is het bezoek waard, nee ook de tuinen en de kruidengaarden zijn zeer mooi.

Glastonbury

Het is nog vroeg dus gaan we verder door de smalle wegen met links en rechts hoge hagen of door tunnels ontstaan omdat de bomen zich bovenin raken. Ik moet herhaaldelijk de spiegels naar binnen klappen (gelukkig gaat dat bij onze Mokka eenvoudig) omdat het zo smal is of dat er een tegenligger komt.

Cotswold

Overigens, het links rijden is heerlijk met onze eigen auto. Bij dit soort smalle weggetjes moet je bij een tegenligger even nadenken maar op de andere wegen volg je gewoon het verkeer. De rotondes zijn enorm groot en zeer eenvoudig te rijden dus geen aanleiding om niet de oversteek te maken. Enige redenen is vanwege de regen die er veelvuldig valt, voor ons jaren lang de reden geweest om niet te gaan. Maar we hebben geluk, 14 dagen stralend weer. Je krijgt het weer dat je verdient zeggen ze wel eens toch.

Maar goed we gaan verder. Via Pilton gaan we naar Cranmore. Een van de plaatsen waar vandaan een stoomlocomotief met oude treinstellen vertrekt door het landschap dat gekenmerkt wordt door heuvels zoals bij ons in Limburg met overal gele velden met koolzaad. Tijdens de rit kan je kiezen voor een high tea.

Cranmore

Tenslotte gaan we deze eerste dan nog naar Frome maar dat valt enigszins tegen zodat we op tijd terug zijn voor een lekkere hap in Fox & Goose.

DAG 2

wordt vervolgt op het volgende blog Cotswold dag 2

Wil je alvast meer info over dit gebied, ga dan naar www.cotswoldway.jouwweb.nl

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl