Dag 13 Engeland 2019

13 november 2019 - Lavenham, Verenigd Koninkrijk

Vanuit Cambridge rijden we naar Lavenham en parkeren de auto voor de deur van het "geboortehuis" van Harry Potter

Lavenham

Ook de straat waar hij "opgegroeid is" gaat op de foto

Lavenham

Een groot aantal vakwerkhuizen in allerlei kleuren zijn terug te vinden in dit dorp.

Lavenham

Er liggen zoveel mooie huizen dat je wel menig uurtje nodig hebt om het allemaal te bekijken.

Lavenham

Bij de foto's hiernaast heb ik aan aantal meer foto's geplaatst om je inzicht te geven dat het zeer de moeite waard is om dit plaatsje te gaan bezoeken.

Lavenham

Niet ver verwijderd van Lavenham ligt Long Melford.

Long Melford

In dit dorp liggen een tweetal halls waarvan de Melford Hall, gratis, te bezoeken is.

Long Melford

In elke ruimte staat een vrijwilliger die je uitlegt hoe en wat en waar vandaan de spullen komen die er te zien zijn.

Long Melford

In dit herenhuis is Beatrice Potter (geen familie van Harry) regelmatig op bezoek geweest en heeft hier veel van haar kinderboeken geschreven of de inspiratie ervoor opgedaan.

Het liefst zat ze in de prieel die aan de wegzijde ligt en uitkijkt over de natuur en over de Hall.

Long Melford

De andere hall, Kentwell Hall, ligt iets verderop maar is gesloten.

Kentwell Hall

Om de dag compleet te maken rijden we nog naar Kelsey, een gehucht bestaande uit een straat maar met een groot aantal mooie vakwerkhuizen.

Kelsey

Kelsey

Sudbury ligt ook nog in deze hoek maar daar waren we snel doorheen omdat dit niet zoveel te bieden heeft.

Anderzijds is het al laat geworden door de schitterende bestemmingen die we bezocht hebben en rijden we door naar Rochester voor de overnachting. De op een na laatste alweer helaas.

Tot morgen