Dag 14 Engeland 2019

14 november 2019 - Margate, Verenigd Koninkrijk

de laatste dag brengen we door in Rochester en Canterbury.

Rochester

Hier springt het kasteel in het oog. Het is tegen betaling a £ 6.00 te bezoeken.

De oude kern van dit stadje is aardig, met een gratis toegankelijk museum.

Rochester

Het regent al de hele dag, niet overdreven veel je hebt net wel/net niet de paraplu nodig.

In Canterbury is ook een kasteel maar die is gesloten wegens instortingsgevaar.

Canterbury

De oude kern heeft echter mooie gebouwen en veel winkels in de aanbieding.

Ook hier opvallend veel tweede hands winkels zoals dat in het deel dat we dit jaar bezocht hebben veelvuldig voorkomt.

Canterbury

En zo krijgen we de dag toch weer leuk om.

Tenslotte rijden we naar Margate voor de overnachting maar uiteindelijk voor onze laatste bezienswaardigheid: Botany Bay.

Margate

We kunnen terug kijken op een zeer geslaagde vakantie die eerst langs de kust en later ons rondom Londen heeft gevoerd.

En ik heb al eens geschreven, Engeland is mooi, heeft veel sfeer, mooie tuinen en cottages, Halls, Manors en kastelen, Pubs en Inns, en dat alles is wat wij in Nederland niet hebben.

Het enige wat roet in het eten kan gooien is het weer, dat is vaker nogal niet zo best, maar we hebben dit jaar en ook vorig jaar goed weer gehad en dan is alles uiteraard veel mooier.

Een ding is zeker. Ook in 2020 zullen we het kanaal oversteken. Met of zonder Brexit.

Helaas, gezien de maatregelingen zijn we nog in 2020 nog in 2021 naar het Verenigd Koninkrijk geweest.

Alle hoop is nu om dit in 2022 te gaan doen.

Corfe Castle