Dag 11 Engeland 2019

11 november 2019 - Wokingham, Verenigd Koninkrijk

De eerste bestemming voor vandaag is St. Mary Bourne, een lang gerekt straatje met enkele zeer mooie cottages

St. Mary Bourne

St. Mary Bourne

Onze vakantie in dit deel van Engeland valt in oktober en overal zijn er al pamfletten en banners die verwijzen naar Halloween (zeer populair hier, ook in de winkels is heel veel te verkrijgen hiervoor) en Kerstmis.

In kastelen en Halls of Manors vinden deze plaats maar ook de pub of de inn is een locatie voor deze feesten.

We zullen ooit eens nog later hierheen komen om het zelf mee te maken zo spreken we onder elkaar af. Of het er ooit van komt? wie weet.

En zo rijden we weer door het land dat in deze omgeving over het algemeen niet veel te bieden heeft behoudens onze bestemmingen.

De volgende is het Odiham Castle, ook wel King Johns Castle genoemd. Dit was een thuishaven voor de jacht, het is nu een leuke ruïne.

Odiham Castle

Het ligt vlakbij het gelijknamige dorpje en na het parkeren loop je 5 minuten langs een kraakhelder kanaaltje.

Omdat het lunchtijd is gaan we naar het dorpje om in een van de vele tearooms wat te nuttigen.

Odiham

Verder dan door het land, nog weer wat noordelijker tot Egham. Daar is de universiteit van Londen gevestigd.

Wat een gebouw, allemachtig.

Royal Holloway

Dit is een van de locaties die we gevonden hebben omdat we regelmatig Engelse detective series kijken zoals Midsomer Murders of Morse.

Na de aftiteling gaan we op zoek naar de adresgegevens en via google maps of het internet vinden we de juiste locatie.

En dan zijn we nu hier binnen op het plein waar onder andere opnames voor een episode gemaakt zijn.

Royal Holloway

De juiste naam van dit gebouw is Royal Holloway.

Ook voor de volgende bestemming geldt dat we dit via Midsomer Murders gevonden hebben.

Bearwood College

Dit eveneens zeer mooie gebouw ligt buiten Wokingham.

Bearwood College

Het plaatsje Wokingham heeft trouwens ook nog een mooi gebouw midden op het plein centraal in het dorp.

Wokingham

Dit is, of was, Town Hall

En zo hebben we weer een schitterende dag beleeft hier in het sfeervolle en gezellige Engeland.