Dag 4 Engeland 2019

8 november 2019 - Wareham, Verenigd Koninkrijk

Na een goed full English breakfust gaan we weer op stap. Naar Beachy Head waar langs de weg vele mogelijkheden zijn om (betaald) te parkeren en vandaar dan een wandeling over de white Cliffs te maken. Zo doen wij dat dan ook en lopen 1 uur berg op en berg af. Ja want het kan aardig steil zijn op diverse plaatsen. Je ziet het al aan de foto.

Beachy Head

Daarna gaat het richting Brighton en helaas is de charme (cottages, smalle weggetjes en dergelijke) voor even verleden tijd. Ook Brighton heeft niet veel in de aanbieding behalve.....Royal Pavillion. Wat een bouwwerk, lijkt wel op een sprookje of iets uit de Oriënt.

Brighton

De pier is minder mooi dan die in Eastbourne. Maar op deze pier is er een hele kermis met achtbanen.

Dan rijden we naar Arundel voor het kasteel. Het is inmiddels 4 uur en dan heeft het geen doel meer om het kasteel te gaan bezoeken.

Minimaal 3 uur heb je nodig luid het advies en om 5 uur gaan we sluiten. Dus helaas pindakaas. Volgend jaar maar terug komen.

Dus verder nadat we even door het dorpje gelopen zijn. Naar Wareham om precies te zijn, dat wordt onze overnachtingsplaats voor de komende 3 nachten. Onze keuze, Anglebury House, is weer eens niet geweldig. We betalen iets meer dan € 100,00 en daarvoor krijgen we een piepklein kamertje dat stinkt naar de afvoer. Dat is echt schandalig alhoewel de eigenaar dat niet vindt. Het is overigens wel een mooi gebouw uit de 16e eeuw en Laurens of Arabia heeft hier ooit overnacht. Vandaar de prijs? Nee de prijs wordt betaald omdat deze omgeving in trek is vanwege de diverse mooie bestemmingen. Welke? dat zie je op dag 5 van Engeland 2019