Dag 5 Engeland 2019

8 november 2019 - Wareham, Verenigd Koninkrijk

We hebben Wareham gekozen vanwege de centrale ligging voor diverse bezienswaardigheden die we vandaag en morgen zullen gaan ontdekken.

Als eerst rijden we naar Studland om daar te wandelen naar en over de Old Harry Rocks.

old harry rocks

Deze Cliffs zijn net als die van Beachy Head veel witter dan de beroemde White Cliifs of Dover. Die zijn echt niet meer wit, komt natuurlijk door de ferry's en industrie naar ik aanneem.

Maar goed dit is heel mooi en ook hier maken we weer een flinke wandeling die 2 uur in beslag neemt. Er moet trouwens parkeergeld betaald worden en dat kan alleen met munten dus zorg dat je 1 en 2 pond munten bij je hebt.

old harry rocksmeer info hierover op http://www.engelandse.jouwweb.nl

Terug via een leuke weg naar Corfe Castle. De ruïne van het kasteel is van mijlenver al te zien. Het dorpje is ook wel aardig.

Corfe Castle

Na de lunch gaan we naar Tyneham, een verlaten dorpje. Maar helaas er zijn militaire oefeningen gaande en de weg erheen is afgesloten.

Als alternatief rijden we naar Swanage waar er nog doorheen wandelen. Stelt niet zoveel voor.

En dan is het tijd om terug te gaan naar onze "luxueuze" kamer in Wareham.