Dag 8 Engeland 2019

10 november 2019 - Sidmouth, Verenigd Koninkrijk

Via allerlei smalle weggetjes rijden we naar de kust, meer bepaald naar Ladram Bay dat ook deel uitmaakt van Jurassic Coast.

Ladram Bay

Hier moet £  10,00 aan parkeergeld betaald worden of je moet de auto 1 km eerder in het dorpje parkeren. Belachelijk eigenlijk om de kust te gaan bekijken. Maar omdat we weten dat dit een mooi stuk kust is betalen we het en gaan aan de wandel.

We verkennen zowel  links al rechts van de baai en maken aardig wat foto's van de seastacks die hier niet meer wit of goudgeel maar bruinachtig zijn.

Alles bij elkaar zijn we hier 3 uur aan het genieten en we redden nog wat visjes die de vissers zo maar weggooien omdat het bijvangst is.

Beer

Dan rijden we naar Beer, niet om te drinken het plaatsje heet zo. Eerst naar de Quarry Caves. Dit is een mergelgroeve zoals we die ook in Limburg kennen. Alleen zijn de "zalen" vele malen groter. En net als bij ons is deze steensoort gebruikt voor de bouw van huizen en kathedralen.

De tour duurt 1 uur en kost £ 9,00. Er zijn 3 rondleidingen per dag n.l. om 10.30, 12.30 en 14.30 uur.

Beer Quarry Caves

Aansluitend bezoeken we nog het kustplaatsje zelf, Beer dus. Niet echt geweldig maar toch leuk om er even doorheen te lopen.

Beer

Voor ons avondmaal rijden we naar Sidmouth en maken daar een laatste wandeling over de boulevard en zeggen de zee goodbye want morgen gaan we de kust verlaten.

Meer daarover op dag 9 van Engeland 2019