Dag 7 Engeland 2019

9 november 2019 - Sidmouth, Verenigd Koninkrijk

Wat is het toch een schitterend land, zoveel sfeer, zoveel romantiek, zoveel mooie tuinen. Zoveel mooie kastelen, Manors en Halls.

Dat wisten we al langer maar vorig jaar in The Cotswold en ook dit jaar weer worden we dagelijks verrast met al dat wat het land zo mooi maakt.

Zo ook vandaag weer als we de auto parkeren in Bridford waar toevallig markt is en de plaatselijke big band optreed.

Ook hier zijn de tearooms allemaal vol met mensen die net al wij genieten van de vele soorten cake die dit land rijk is.

Burton Bradstock

We hebben nog nooit zo vaak zoveel cake gegeten en allemaal bijzonder lekker.

Verder rijden we naar West Bay, een klein kustplaatsje waar het ook druk is met de vele toeristen waaronder wij dan nu ook.

West Bay

De rotsen zijn in deze omgeving goud bruin gekleurd en niet meer wit maar ook nu zijn het mooie plaatjes die ze opleveren.

Het plaatsje heeft een grote oude hal waar heel veel winkeltjes in gevestigd zijn.

Veel tweede hands spullen zoals overal hier in dit deel van het land.

Lyme Regis

Verder rijden we later naar Lyme Regis, een verrassend leuk kustplaatsje. De boulevard is vol met mooie huisjes en eettentjes waaronder andere ook het in Engeland bekende Fish &Chips (Frites) En dat eten we, net als het full English breakfust maar al te graag. En ook voor een goede prijs!

Lyme Regis

Als we het dorpje helemaal doorlopen komen we bij de beroemde Cobb. Uit een of andere bekende bioscoopfilm blijkt het te zijn.

En hier sluiten we een  mooie en zonnige dag af wat de bestemmingen betreft.

We rijden verder naar Sidmouth waar we in Sidholme hotel een kamer in een bijgebouw krijgen omdat het mooie hotel helemaal vol zit.

Tot morgen.