The Cotswolds dag 11 en 12

17 mei 2019 - Cheltenham, Verenigd Koninkrijk

Eigenlijk is de titel niet correct want vandaag verlaten we voor een dag The Cotswolds omdat we verder afzakken en dan buiten de landsgrenzen ervan komen. We gaan eerst naar Pricknash Abbey, deze keer geen ruïne maar een nog in gebruik zijnde abdij. Is dus alleen van buiten om te bekijken.

Pricknash Abbey

Niet veel later zijn we in Painswick. Een heel andere bouwstijl dan in The Cotswold maar daarom niet minder mooi alhoewel....

Painswick

Veel van deze huizen stammen uit de 16e eeuw zoals bovenstaande foto van het voormalige postkantoor. Ook de kerk en het kerkhof met vele tombes en mooi groen is indrukwekkend evenals de toegang tot dit geheel.

Painswick

Na de lunch rijden we verder door het land en zien een heel ander Engeland. Niet zo mooi met veel rijtjeshuizen en nogal wat verloedering.

Het doel is het plaatsje Chedglow. Dit is een gehucht met enige huizen waar we op zoek gaan naar Collins Barn, ook wel het Hobbithuis genoemd. Vinden doen we het echter niet op de door ons bekende informatie. Dan maar aan een bewoner vragen die het gras aan het maaien is. Hij zegt dat hij het eigenlijk niet vertellen mag omdat de eigenaar niet wilt dat er vreemden over zijn erf gaan. Maar omdat wij ons de moeite genomen hebben om helemaal uit Nederland te komen om dit te bekijken geeft hij ons alsnog de info hoe we moeten lopen. En ja na een korte wandeling en door wat brandnetels komen we bij onze droom... Hobbithouse door de lokale The Foyle genoemd.

HobbithuisMeer foto's en info zie je op http://www.cotswoldway.jouwweb.nl

Collin begon geheel onbedoeld aan dit levenswerk. Hij kocht een stuk land met de bedoeling om een schuur te bouwen maar er lagen zoveel mooie oude stenen op dit grondgebied dat hij uiteindelijk dit prachtige werk gemaakt heeft. Hij is in 2018 overleden.

Wederom een mooie dag qua weer en bestemmingen. Op naar Cheltenham.

Dag 12

Ook vandaag geen Cotswold want niet ver noordelijker ligt Stratford upon Avon. Hier is William Shakespear en Anne Hathaway geboren en beide huizen zijn te bezichtigen. De entree is overal £ 12.50 maar als je een combi neemt, waarmee je naar William, Anne, Halls croft en het huis van de moeder van William kunt, betaal je maar £ 22,50 en dat is aanzienlijk goedkoper.

Stratford upon AvonDit is het geboortehuis van William

Naast deze mooie gelegenheden is er nog The Windmill Pub waar William delen van zijn verhalen geschreven heeft. Het is een mooi gebouw zowel van binnen als van buiten. De balken en de leem zijn goed zichtbaar en het is er laag. Met mijn 1.80 moet ik me overal bukken.

Stratford upon AvonHier kan je, zoals in alle Pubs, ontzettend goed eten.

Daarnaast bied deze plaats nog vele mooie vakwerkhuizen, een oude bank, een mooie klokkentoren midden op het plein, de Almshouses en kan je de canalboats gaan bekijken.

Stratford upon AvonDit zijn the Armhouses, rijtjeshuisjes in vakwerkstijl.

Na enige  uren hier genoten te hebben rijden we verder naar Warwick voor het kasteel aldaar. De entree en de parkeerplaats kosten een vermogen aan entree dus laten we dit aan ons voorbij gaan. Als vervanging gaan we naar Canalcenter waar ook vele mooie canalboats aangemeerd liggen.

Stratford upon Avon

We sluiten deze mooie dag af in Rising Sun voor de laatste overnachting.

Dag 13 gaan we naar Oxford waar heel veel te zien en doen is. Aangezien hierover meer op het net te vinden is zal ik hier verder geen verslag van doen.

Terug kijkend is er maar een woord WOW.

Voor alle foto's kijk hieronder, voor meer info ga je naar http://www.cotswoldway.jouwweb.nl

Heb je interesse in een vakantie in Italië of USA kijk dan op http://www.ontdekusa.reislogger.nl of http://www.italia.reislogger.nl

Of voor http://www.italiyos.jouwweb.nl voor Italië

Wie weet tot daar.