Cotswolds dag 9 en 10

13 mei 2019 - Cheltenham, Verenigd Koninkrijk

De weersomstandigheden zijn ook vandaag weer geweldig, we boffen echt hiermee. Vanuit Rising Sun (there is a house called rising sun) gaan we in zuidelijke richting naar Northlaech waar een oude gevangenis ligt. Op de binnen plaats zijn nu allemaal oude transportmiddelen te bewonderen.

Holle weg

Via alweer leuke smalle weggetjes, over holle wegen en wegen die net tunnels zijn zakken we verder af naar Bibury. Ik denk dat dit het meest bekende plaatsje in The Cotswolds is, beter gezegd en geschreven het meest gefotografeerde straatje in The Cotswold n.l. Arlington Road.

Bibury

Het is inderdaad fotogeniek want ik maak van alle kanten af een foto en de ene is nog mooier dan de andere. De keuze om aan jullie te tonen is daarom ook niet eenvoudig. Maar onderaan bij de foto's zijn nog meer van dit kleine geweldige straatje. Buiten dit is er niet zo veel meer te zien en doen maar de tuinen met de vijver waar op forel gevist kan worden is ook niet mis.

Bibury

Na de lunch reizen we verder naar Burford. Alweer een genot om er te zijn. Ook hier weer allerlei leuke huisjes en gebouwen. Jammer dat overal auto's staan en helaas staat de zon verkeerd om nog meer mooie foto's te maken.

Burford

De tijd gaat snel als je het naar je zin hebt en zo is deze dag alweer ten einde en rijden we terug naar Cheltenham voor eten en een pint of 2.

NB: Vrijwel alle huizen hebben behalve de verplichte huisnummer ook een naam. Farm Cottage, Daisy Cottage en dergelijke hangen dan aan de muur via allerlei soorten uithangborden.

Ook nog te vermelden is het feit dat er ontzettend veel wandelingen in dit gebied te maken zijn. De bewijzering is formidabel.

Dag 10

Voor de laatste dag in The Cotsolds gaan we eerst naar Bourton on the water. Doordat de rivier, met lage waterstand, die midden door het dorp stroomt zijn er op vele plaatsen bruggetjes en dat geeft een mooie sfeer. Qua cottages is het hier wat minder maar je krijgt de tijd wel goed om hier.

Bourton on the water

Een uurtje later zitten we weer in de auto en rijden verder naar Lower Slaughter. En dat is weer heel anders. Minder huizen meer groen. Eveneens een rivier er doorheen, er is een oude molen en het is genieten van de rust want dit is nog niet ontdekt door de toeristen. Geweldig.

Lower Slaughter

Hier lunchen we en dan een stukje verder naar Upper Slaughter. Nou hier valt ons ook niets meer in. Wat een rust, wat een groen. Ik denk dat hier behalve de paar inwoners nooit iemand komt. Onbekend gelukkig.

Upper Slaughter

Na genoten te hebben gaan we in de latere middag nog verder naar Stow on the Wold. Dit is dan wel weer toeristisch omdat hier de cottages weer te bewonderen zijn.

Stow on the Wold

Wat een dag, geweldig weer en vele mooie cottages, dorpjes, natuur en weggetjes gezien en beleeft. We rijden terug naar Cheltenham waar we nog 2 nachten zijn maar de volgende dagen gaan we noordelijk en zuidelijk van The Cotswold met onder andere de geboorteplaats van William Shakespear en Anna Haddaway.

Bekijk onderstaande foto's voor verdere indrukken van deze dagen maar ook van de vooraf gaande dagen in The Cotswold.

Of kijk op  http://www.cotswoldway.jouwweb.nlvoor meer  informatie en foto.

Tot mijn volgende blog over dag 11 en 12