Cotswolds dag 6 en 7

7 mei 2019 - Engeland, Verenigd Koninkrijk

Vanuit Bristol gaan we in noordelijke richting naar Wolton under Edge. De reden is de Ram Inn. Prachtig gebouw maar al ruime tijd verlaten omdat het volgens de eigenaar spookte. Het is nog te koop.

Wolton under EdgeHet dorpje Wolton is ook best aardig om ff doorheen te lopen.

Verder in noordelijker ochtend naar Sharpness. Sharpness? Daar is toch niets te doen! Oh jawel tenminste als je van oude schepen houdt. Want hier is een scheepskerkhof waar wrakken vanaf bouwjaar 1800 liggen te rotten. Er is niet zoveel meer maar toch heel aardig om er heen te wandelen.

Sharpness

Tot onze grote verbazing liggen hier ook diverse betonnen boten. Beton? Dat zinkt toch? Niet dus want er zijn er aardig wat van gemaakt in en rond de oorlogstijd toen hout en ijzer of duur of gering aanwezig was.

Sharpness

De Puton shipyard is dus een bezoek waard al was het alleen al de wandeling vanaf de haven waar vele mooie longboats aangemeerd liggen.

Sharpness

De wandeling vanaf de haven gaat verder langs de rivier met na enkele minuten een soort kasteeltoren. Blijkt dit een voormalig treinbrug te zijn dat lang geleden de verbinding met het achterland verzorgde.

Sharpness

Dan is het alweer later op de middag en gaan we naar Cheltenham, meer bepaald naar de Rising Sun, ons onderkomen voor de volgende 6 nachten.

Het is druk hier in de heuvels achter Cheltenham. Bij goed weer, en dat is het, komen de mensen vanaf de omliggende gehuchten naar hier om te genieten van de uitzichten of het maken van een wandeling.

Dag 7

Rising Sun blijkt een schot in de roos, zowel qua kamer, Pub (met eten en drinken hmm) en ligging voor de komende dagen.

Bristol

Het is trouwens gebruikelijk in een pub dat je het eten en drinken uitzoekt op het menu, dan naar de bar gaat en verteld wat je eten en drinken wilt, dan afrekent en vermeld aan welke tafel je zit. Goede oplossing voor het vaak lang wachten op de rekening.

Via Winchcombe, waarover later meer, rijden we links van de weg naar Snowshill om daar de plaatselijke manor te gaan bekijken. De entreeprijs a £ 12,40 p.p. hebben we er echter niet voor over. Dan maar even door het dorpje lopen en blijkt dat dit ook niet onaardig is.

Snowhill

Verder door het land met onderweg vele mooie cottages waar we regelmatig voor stoppen en foto's maken zoals onder andere onderstaande foto van een cottage met rieten dak en erop een fox. Komt vaker voor dat mensen op het dak een of ander dier maken.

Snowhill

Enige tijd later arriveren we in Broadway. Wellicht het mooiste dorp van the Cotswolds. Het ene huis nog mooie en leuker dan het andere.

Broadway

Na een rondgang door dit geweldige dorp rijden we een stuk verder naar de Broadway Tower. Een mini kasteeltje met 4 torens midden in een groen gebied.

Tegen een betaling a £ 5,00 kan de toren beklommen worden om zo ver over het land te kunnen kijken.

Broadway Tower

Maar er is nog meer te doen vandaag want de reis gaat verder door en langs prachtige huizen en gebieden. Tot Chipping Campden om precies te zijn.

Wederom zo een leuk dorp met de oude markthal uit 1627.

Chipping Camden

Tegen het einde van de dag rijden we via Blockley (dat helaas tegen valt) naar Chipping Norton. Eveneens niet zo geweldig maar wel een hele mooie oude molen, Bliss Mill, uit 1872.

Chipping Norton

Wat een dag, wat een sfeer wat een genot dit gebied. We sluiten af met eten en een pint.

Overigens: er is volop keuze aan bieren maar mijn smaak hebben ze niet helaas. En ik heb er dagelijks 2 uit geprobeerd. Een pint is trouwens 1/2 liter maar je kunt ook een half pint nemen dan is dat circa 30 cl.

Voor dag 8 en verder ga je naar de volgende blog.

Wil je echter niet wachten op meer kijk dan op whttp://www.cotswoldway.jouwweb.nl