Cotswolds dag 8

9 mei 2019 - Cheltenham, Verenigd Koninkrijk

Dag 8

Als eerste rijden we naar het nabij gelegen Winchcombe, een dorp met veel mooie woningen en vakwerkwoningen. En we hebben geluk want er is circus en de entree is gratis. Waar vind je nog zoiets? Het dorp heeft ook een kasteel, Sudely Castle, met diverse mooie toegangspoorten.

Winchcombe

Hailes Abbey is de volgende stop, net als Glastonbury een ruïne. Maar in tegenstelling tot deze laatste staan hier slechts enkele muren en dat terwijl de entreeprijs gelijk is.

Hailes Abbey

Dan vervolgen we weer onze weg over smalle weggetjes vaak zelfs holle wegen en komen in Straton waar het Stanway House onze aandacht trekt.

Wat een gebouw, een manor. Er is nu een bruiloft dus??? Via het kerkhofje en de kerk sluipen we het terrein op en genieten van al dit schoons.

Straton

De rest van dit mini dorpje is eveneens geweldig om kort erdoorheen te lopen. Geen winkeltjes, geen toeristen. Rust en schoonheid.

Straton

Op de weg terug richting Cheltemham komen we door Toddington waar we weer een stoomlocomotief zien. Ook hier kunnen we in de wagons een kijkje nemen. Uiteraard kan hier ook gereisd worden met de trein maar daar hebben we nu geen tijd meer voor als de trein nog zou gaan rijden.

Een keer in de week rijdt er ook een stoomloc op een smalspoor, dat zie je niet zoveel meer.

Toddington

Bijna "thuis" maken we nog een stevige wandeling naar Belas Knab, Long Borrow. Foto hiervan is die helemaal bovenin in de banner.

Dit is een begraafplaats in de vorm van terpen die alweer 5700 jaar oud is. De wandeling kan ook ondernomen worden vanaf Rising Sun.

De laatste fotostop is in Brockhampton waar een mooi groot manor op de foto gaat.

Brockhampton

En zo eindigt alweer een mooie dag in Rising Sun onder het genot van een goed meal en een of meerdere pints.

Bekijk de foto's hieronder voor meer indrukken over dag 8 en al de vooraf gaande dagen.

Of kijk op http://www.cotswoldway.jouwweb.nlvoor nog meer informatie.