Dag 6 Engeland 2019

9 november 2019 - Wareham, Verenigd Koninkrijk

Vandaag gaan we de kust bekijken en dat is niet zo ver rijden vanaf Wareham.

We gaan naar Lulworth West en volgen de borden naar Duddle Door. Betalen het parkeergeld en gaan op stap.

Duddle door

Als eerst zien we Duddle door, een rots die in het water steekt met een gat erin. Dankzij het goede weer kunnen we er een mooie foto van maken.

Aan de andere kant van  deze boog ligt Man O war beach.

Man O War Beach

Dan hebben we de keuze om met de auto naar Lulworth Cove te rijden of dit te voet doen. Het wordt dit laatste. En binnen 1/2 uur zijn we bij de Cove.

Lulworth Cove

Direct bij de Cove is ook Stair Hole, een soort zwembad dat door de zee is gevormd.

Stair Hole

Vele mogelijkheden om te lunchen dus doen we dat dan ook hier maar.

En dan bergop terug naar de auto met mooie vergezichten over de kustlijn.

Dudle door

Niet ver van dit alles verwijderd ligt het Lulworth Castle dat we nog even gaan bekijken.

Lulworth Castle

En net als gisteren gaan we naar Tyneham, nu via een andere weg, maar ook vandaag hangen de rode vlaggen nog te wapperen dus helaas is ook deze toegang tot dit verlaten dorp vandaag gesloten.

Omdat alles dichterbij elkaar ligt dan gedacht hebben we nog tijd over en besluiten we om naar Portland te rijden.

Het is een flink stuk en het is erg druk op het schiereiland dus schiet het niet erg op.

Dan begint het ook nog eens stevig te regenen als we de auto parkeren bij Portland Bill.

Pulpit Rock

Toch maar de wandelschoenen aan en een korte broek (is handiger dan een lange als het regent). Ik heb op het net geen enkele informatie gevonden hoe lang het lopen is alvorens we bij Pulpit Rock (Preekstoel) zouden moeten zijn.

Blijkt slechts 5 minuten te zijn. Dat valt dan mee met dit weer. De zee is inmiddels zeer omstuimig en de rock wordt flink nat door de hoge golven.

Pulpit Rock

Anderzijds is het ook wel weer heel gaaf om de zee zo tekeer zien te gaan. Ik film het dan ook en dat blijkt later mooie beelden opgebracht te hebben.

De weg weer terug naar Wareham voor de laatste overnachting. (gelukkig)

Tot morgen.